Rozważano dodanie piątego peronu obok obecnego czwartego na stacji Szczecin Główny, który miałby być punktem zatrzymywania dla pociągów Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Mimo to, decyzją podjętą niedawno, jego budowa nie zostanie zrealizowana w trakcie zbliżających się prac modernizacyjnych.
– W ramach zaplanowanej modernizacji linii kolejowej w kierunku granicy polsko-niemieckiej, nie przewiduje się budowy piątego peronu na stacji Szczecin Główny – tłumaczy Bartosz Pietrzykowski, reprezentant prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dodaje, że możliwość dodania dodatkowego peronu będzie brana pod uwagę w przyszłości.
Wcześniejsze założenia zakładały umieszczenie nowego, jednokrawędziowego peronu w pobliskim sąsiedztwie czwartego, tuż przed historycznym budynkiem lokomotywowni. Budowa tej struktury miała się wiązać z poszerzeniem istniejącego już mostu pieszo-rowerowego.
Ta wizja była kluczowym elementem planowanej modernizacji infrastruktury kolejowej w stronę granicy polsko-niemieckiej. Pozostałe, nadal aktualne elementy tego projektu obejmują budowę drugiego toru oraz elektryfikację linii łączącej Szczecin Główny ze Szczecinem Gumieńce i granicą państwa. Planowane są również dwa nowe wiadukty (na ul. Cukrowej i na drodze prowadzącej do Rajkowa), trzy nowe przystanki kolejowe (Pomorzany Południowe, Warzymice, Przecław) i stacja w Kołbaskowie. Obecnie prace skoncentrowane są na projektowaniu tych elementów.